Alla inlägg den 19 juni 2012

Av jennifer björk - 19 juni 2012 17:57


Idag har jag och Josefine varit ute på en promenad, både i skogen och vid köpcentrumet, men vi var bara utanför allt, får ju inte gå in på ställen där det är mycke folk, men ja va lite busig, gick med in på Subway och handlade en varm ost och skinkmacka och åt utomhus :) Jättegott,

Efter våra promenader blev jag sådär gräsligt trött, och ville bara sova, då kom både kuratorn och dietisten in här :/
Kuratorn hade inte så mycket att säga och inte jag heller så hon gick ganska fort, tycker inte hon är så bra nej ....
Men dietisten hade lite mer att prata om, hon är jätteduktig och kom med en massa bra förslag på hur man ska lösa allt med mat osv.

:)

Har även blivit lite omplåstrad, dom har lagt om allt runt cvk och tvättat, ena "snittet" hade läkt helt så där behöver jag inte ens ha plåster, men runt ingången från cvk kommer jag ha plast, och de lägger dom om 1 gång i veckan, kommer ju lära mig leva med den, och dessa slangar som hänger ner till naveln, den ska ju sitta där i säkert 6 månader....


Nu har både jag och Josefiin ätit, jag fick yoghurt och hon fick "riktig" mat, och innan dess sov vi några timmar :)

Nu inväntar jag bara Fotbollen, så man kan få höra klirret i kassan i kväll igen ;) Förhoppningsvis!

Annars har det inte hänt så mycket mer, och händer inte så mycket, Jag tänker mest på MIN MÅNS, hela tiden, saknar honom så otroligt mycket :( Men snaaart såååå ....... <3


Lägger ut en liten bild från idag med, såååå skööönt med träningskläder! som jag saknat desssa !!

 

Av jennifer björk - 19 juni 2012 10:22

Femte dagen med cellgiftsbehandlingen och även sista dagen för denna omgång.

Kajsa blev påkopplad vid 08.00 idag, så hon är klar om några minuter :) sen är jag fri fram tills 20.00



Min syster Josefine kom igår kväll och hon har sovit här i natt och kommer vara här några dagar till, hon skrattade åt mig idag, för jag känner mig så pigg så jag har vart uppe och duschat och tvättat håret och gjort mig i ordning, men hon förstår inte hur jag kan se så pigg och glad ut !!?  :)


Så idag ska vi ut och gå lite tänkte jag, visa henne runt lite, men solen skiner :/ och jag får inte vara i solen något under hela sommaren :( det är tydligen farligt, eftersom snart alla celler är döda i min kropp så finns det inget som skyddar mig mot något , så är även infektionskänslig och en massa annat, måste vara jätytenoggran med vad man äter, får typ bara äta kokta grönsaker osv, frukt får jag äta men inte skalet, maten ska helst oxå vara kokt...

Och tar ögondroppar 5 gånger om dagen för att inte få ögoninflamation mm, och skölja munnen 6 gånger om dagen för att förhoppningsvis slippa blåsor, sår, svamp mm...

Det är mycket med de här.....


Och i dag ska dom även ta blodprov på Josefine ;) Så blir de när man kommer hit ;) Heheh

Nej men om några månade så kommer jag göra en stamcellstransplation, och det finns 25% chans att man kan plocka Celler från Josefine :) Spännande!!!


Nej, nu tjuta Kajsa, hon är klar :) FRI !
Ha en bra dag, för det tänker vi ha!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards