Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Krokodiltårar....

Av jennifer björk - 26 juni 2012 13:28

Nu har mitt hjärta lämnat mig för denna gång, och det är lika jobbigt varje gång, men idag kändes de värre :(
Men han torkade bort tårarna från mig och kramades hårt, och sa till mig hur stark jag är och att vi ses snart igen:)
Och det är ju sant, för snart kan vara om en stund men kan även vara om en vecka för i det stora hela är 1 vecka ändå snart, även fast det känns länge just nu! <3


Kajsa kom in och pratade en massa idag med, hon är helt underbar, och så har jag fått en annan favorit med, men glömmer hela tiden se efter vad hon heter, jaja det är ju strunt samma :) Hon fick mig att berätta hela historian fram tills idag, och det känns bra att prata om det, hon är väldigt peppande och postitiv hon med och så fick jag massa glass under pratstunden,

Och fick veta att hon ringt till Visby och pratat om peruken, och allt är beviljat :)


Även en läkare har suttit här inne en lång stund och pratat, vi pratade om sjukdomen, och behnadlingen och om visby, hon hade aldrig stött på någon som är så pigg efter första behandlingen :D
Hon ska kolla lite hur resurserna ser ut på Hematologen på Visby nästa vecka, dom vill ju såklart att jag ska få åka dit om jag ska forstätta vara såhär pigg, men jag vill vänta till efter fredag, för benmärgsprovet känns bra att göra här, tänker inte klandra dom på visby men dom är mycket skickligare här på väldigt mycket, men jag hoppas det finns duktiga på visby med såklart, annars lär jag ju inte få åka dit  :)

Och det gör en trygg och lugn, men jag saknar ön och alla nära och kära!!!


Annars sitter jag mest och studsar känns det som, har jättemycket energi idag, till och med så mycket energi så jag inte kunnat sova en blund i nättras :/
Kommer sova desto bättre i natt kanske, tänkte försöka sova ensam för första gången,

Kom på att jag är vuxen, men när man blir sjuk känner man sig genast som ett barn, det är verkligen Sant!


Och så väntar jag på besök med .....

En gammal klasskamrat från gymnasiet och hennes mamma hade vägarna förbi, ska bli superroligt att träffa dom :)

Skriver nog lite till ikväll ,

Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards