Alla inlägg den 28 juni 2012

Av jennifer björk - 28 juni 2012 22:08

 

Jag är här nu!
Blandade känslor, känslor jag ALDRIG känt förut, men det är ju sant... För jag har ju inte haft CANCER förut....


Jag är ledsen och glad hela tiden, sur för inget och jätteglad för lite.


Helikopterturen gick bra, jag somna direkt och vaknade när vi nästan var framme, har sagt det förr och säger det igen, jag känner mig som ett litet litet barn..


Mamma och johan var här en stund,

Anna, Elsa, Dennis och Måns har varit här, suttit på balkongen och ätit mat i solen, tagit en promenad med Anna längs hela strandpromenaden, att få gå så nära havet, bara gå på fast mark gör mig så glad:)


Nu sitter jag på mitt rum, går inte att jämföra med Huddinge, jag har platt TV och fina plastblommor, fina gardiner, rent och snyggt! Som ett Hotellrum typ :D


Imorgon kommer jag få svart på benmärgsprovet, ska bli spännande...

Visar det bra så får jag stanna på ön typ nästan 14 dagar, visar det mindre bra måste ja åka tillbaka om 3 dagar och påbörja en ny cellgiftsbehandling.......


Av jennifer björk - 28 juni 2012 12:52

Idag är allt upp och ner.


Benmärgsprovet gick iaf jättebra, tog bara typ 2 min, och kände inget :)
När dom var färdiga fick jag se hur dom gör med allt och ställde lite frågor.


sen satte jag mig i rullstolen och väntade på att dom från avdelningen skulle hämta mig, jag väntade och väntade, efter 45 minuter tog jag rullstolen och gick själv :D
Alla på avdelningen bara skrattade....


Mumma och moffa har varit här förbi, och jag har packat klart allt och väntar bara på att få åka.


Men mitt humör är inte så bra idag, är så sur på allt och alla, eller det gör gör mig sur är alla som bara klaga, på hur tråkigt det är att jobba, och hur jobbigt allt är och ditt och datt jag känner bara stick och brinn eller byt plats med mig här och nu!!!!

Jag lovar och svär, när jag blir frisk kommer jag aldrig klaga, iaf inte på lite magon och huvudvärk och absolut inte över att man har ett jobb, lägg den energin på nå bättre för fan!

Jag bara önskte att jag var frisk, jag vill göra så mycket! Men att sitta i ett rum och ha folk som ränner inne vid en hela tiden, får fan inte ens sitta på toan ensam.


Hu i dag är jag så negativ jag bara kan bli, men de gör mig så tokig, hur folk bara orkar och varför dom säger det till mig?!? ska jag tycka synd om er, har jag inte nog med mig själv!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards