Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Landat....

Av jennifer björk - 29 juni 2012 21:45

Det har gått 18 dagar sedan jag fick veta att jag har Cancer, och ja, jag börjar landa i det men kommer ALDRIG acceptera det!


Första dagen på Ön har varit bra, men jag känner mig inte som vanligt, har typ ingen lust att träffa folk, jag skäms över hur jag ser ut, är trött och ledsen och allt känns bara skit.. Tycker synd om mig själv hela tiden, men vissa dagar är väl så här, och jag vet att jag får känna såhär, men jag hatar det........
Jag älskar livet, jag älskar mitt humör jag älskar hur jag ser ut, men det är inget som är sig likt.



Men jag har bestämt, att om 1år kommer jag vara Den gamla Jennifer, Men med ett bagage som är så tungt att ingen orkar bära det, och jag ska då vara STOLT att jag orkat bära det 1 år.


Har träffat några vänner i dag, och min kära.

Promenader längs havet har det blivit, promenader nere vid hamnen, grillning, åkt omkring i bilen, jo min dag har varit bra :) Kom precis tillbaka hit till rummet.


Har även varit inne i våran lägenhet.... Satte kvar i bilen länge och grät innan.... Men tillslut så, och när jag kom in så kände jag bara, Jag vill aldrig aldrig mer lämna lägenheten, jag ville bara slänga mig i sängen, låsa dörren och dra täcket över huvudet, men tyvär blev det inte så, packade lite kläder sen åkte vi...


Jag har bara en Önskan: JAG VILL BLI FRISK

 
 
Ingen bild

Anonym

29 juni 2012 22:26

Med din vilja och envishet så kommer du komma hur långt som hela och bli frisk igen! Livet är inte rättvist men jag tycker att det är fantastiskt vilken vilja du tycks ha! Helt ok att va ledsen! Du är vacker och det kan INGEN eller NÅGOT ta ifrån dig! All lycka till dig och om ett år, kommer vi som följer din blogg få läsa om hur DU besegrade cancern och att du lever de liv du vill:-) styrke kramar till dig! / A

 
Ingen bild

jennie

29 juni 2012 23:33

Du kommer bli frisk för de finns inget annat alternativ för dej,vi vill ha tillbaka vår fina spralliga energifylla jennifer till maxi snarast möjligt =) Kram på dej

 
Ingen bild

Håkan & Lizen

29 juni 2012 23:52

Så klart du blir! Det måste ha varit jätte jobbigt för dig med lhg. Men håll i... En dag i taget.. Du är Jättefin på bilden!!!

 
Ingen bild

Tess, Ola o Isabelle

30 juni 2012 09:29

Jag (Tess) följer din blogg Jenna och tycker du är smart som bloggar om allt som händer. Tror det är bra att skriva av sig! Massor av styrkekramar från oss i Hälsingland!!

 
Ingen bild

En läsare

30 juni 2012 23:36

Sänder en massa styrka och hopp till dig!!!!!!

 
Ingen bild

Jenny dahl

1 juli 2012 21:58

hoppas verkligen du blir bättre. tänker på dig.

 
Ingen bild

Ronja

3 juli 2012 20:21

Hej Jennifer! Jag ville bara skicka en hälsning till dej, jag hittade din blogg och fick läsa de hemska som hänt dej. Jag kan inte förstå att en sån sjukdom som cancer skall få finnas.. Kommer du ihåg när vi spelade pingis tillsammans? Jag kommer ihåg första gången du kom till pingisträningen och jag tyckte att du var så söt och du verkade så himla snäll. Och snäll är du, därför blir jag ännu mer arg att de hände just dej. Men du, kämpa vidare! Man är alltid lite starkare än vad man tror. Massa kramar från Ronja Malmros :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards