Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av jennifer björk - 1 augusti 2012 16:16

Imorse kom en sjuksyster hem hit och tog prover :) kändes lite lyxigt, att bli väckt och sen få somna om i sin egen säng !! :)

Det bästa var nog att måns alarm ringde vid 6, och ja for upp och klädde på mig och plockade iordning och fixade lite, sen frågade jag vad klockan var, och slängde mig i sängen några timmar till, 8.30 skulle ju systern komma :P



Vid 11.00 kom provsvaren.. Blodvärde var nere på 80, vilket är min gräns.

och trombocyterna var nere på 6, vilket är lågt, under 10 så får man "påfyllning"

och dom vita blodkropparna är under 0,1 :/ Men det är ju så det ska se ut..

Om några dagar, eller veckor stiger dom igen :)


Så hela denna eftermiddag har jag varit nere på sjukhuset, fått en påse med trombocyter och 2 påsar med blod.

Det är verkligen jättetråkigt att vara på sjukhuset, mår jättedålig så fort dom ringer, så fort ja måste dit..

Vill bara vara hemma och helst vill jag vara frisk, eller göra transplationen nu snart så allt går fort...

Vill ha tillbaka mitt liv.


Ikväll ska vi till Fole och äta lite mat, Jag, Måns,Anna, Dennis och Elsa :)

Sover kvar där ute, för i morn ska ja till Åminne och sen till  St olofsholm oc lyssna på en kör:)


   

Ovido - Quiz & Flashcards