Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av jennifer björk - 15 oktober 2012 21:17

Idag är det Måndag, en ny vecka och allt, en ganska stor vecka för mig....

Mamma och jag blev väckta vid 07.30

tog dom sista cytostatika tabletterna igår så i morse var de bara 10 andra tabletter, sen frukost.

Klädde på oss och gick ut, vi bestämde oss för att gå till huddinge Cenrtum (5km)

och de gjorde vi :)
gick runt i affärer, handlade lite och sen satte vi oss och drack en latte och åt en god fralla :)

Men de blev taxi tillbaka till sjukhuset, kände att en mil är att ta i, efter omständigheterna.



Sen var de dax för propp och dropp och dropp, kommer ha de nu i 48h, så onsdag kl 12 blir jag fri från droppen.

även fått nå kalk som höjer ph värdet hade 6 men höjdes till 8,  för att kunna ta emot den "sura" cytostatikan som droppat in nu under en timme.

gjorde nytt urintest och ph värdet hade gått ner till 6 igen så får mera kalk nu inför i morgon.

 


Min kurator har varit inne och pratat lite, kändes bra :)

Tandläkaren var här och gav mig tips och råd hur man ska sköta munnen och tänderna efter transplationen.

Massor av bra personal, jag trivs faktiskt just nu!
Tänker mycket, funderar mycket!



Nu börjar de närma sig i morgon 17.00 får jag mitt LIVS SISTA cytostatika!!!!!!!!!!!!!!!


Onsdag är ledig dag, kan man kalla de, lite dropp fram till 12 bara sen ska ja ut i friska luften!


Torsdag är det dax, dax för de som jag väntat på i 4 månader, eller väntat, kanske vetat om, försökt förbereda mig, ja va man nu ska kalla de...

Torsdag dagen med stort D!?

Kommer få stamceller från en Tysk donator som oxå är 23 år.


Annars går dagarna ganska bra och fort.

Imorgon åker mamma hem, men Josefine kommer :)


  

Skapa flashcards