Direktlänk till inlägg 6 november 2012

På plats :)

Av jennifer björk - 6 november 2012 14:50


  


Igår blev jag utskriven, det var en lång och seg dag på sjukhuset, Mamma och johan kom redan vid halv 10, men vi kom inte därifrån fören 15.

Det var en massa samtal, information, mediciner , taxikort och gud ved allt.

Och provtagningar och utvägning, tråkiga var bara att dom missade att väga in mig på den vågen för 4 veckor sen, för den mäter allt, muskler fett osv, hade vart intressant, eller var det tur, hade kanske blivit ledsen om man fick se det svart på vitt hur fort man försvinner när man inte håller igång,


Nu finns det bara en väg och det är tillbaka, det får ta den tid det tar men jag saknar min kropp och musklerna som har gjort att  jag alltid orkat allt jag vill.


Igår efttermiddag packade vi upp allt här i rummet och fixade, jättemysig, sen åt vi middag och sedan åkte mamma och johan mot båten.

Jag var trött som tusan hela kvällen igår så jag,emma och sophie satte bara och såg tv :)

  Bara utsikten att få slippa se dom där tråkiga gråa byggnaderna gör en frisk :)


Igår var det 5 Månader sedan jag blev inlagd första gången, 4 cellgiftsbehandlingar och en stamcellstransplation, blodförgiftning,luginflamation, respirator, gastroskopi, gvhd, 80 nätter på sjukhus, litervis med tårar..

Men man får inte ta ut någon seger i förskott, kan ännu bli många fler nätter, och ännu bli jättedålig, men jag försöker att bara tänka framåt:)

Men just nu är det vad som hänt under dessa månader....


-------


Första natten gick bra :)
Jag har bara sååånt problem med trängningar, det är 1000 gånger värre än urinvägsinfektion, eftersom man inte kan göra något åt det:(

Bara att fortsätta dricka 2-3liter om dagen för att hjälpa urinblåsan att skölja och läka,.
Så jag vaknade ett par gånger och fick gå upp på toan, men somnade om på en gång varje gång :)

 

Vaknade 07.30 idag

Och kände mig som en ny människa.. vet inte vad som hänt under natten:)
Eller bara friheten att vakna när man vill och gå upp när man vill, pigg var jag iaf, så jag hade ingen lust att ligga kvar i sängen,

satte på musik och gjorde några träningsövningar.


Sedan hörde jag att sophie var vaken, så jag gick ner och började med fukosten, vi kokade ägg, och te, macka, o massa gott :)

Tog det lugnt någon timme sen gick jag och emma på en långpromenad, genom skogen bort mot kungens kurva, behövde handla lite småsaker så vi gick in på citygross, blev nog 1,5h totalt när vi kom tillbaka hit var jag sååå trött att jag somnade 1 timme på en gång, eller först stretchade jag, kan inte ligga rakt just nu för att fått så ont i ländryggen, men har ju gratis träning här dygnet runt eftersom det är trappa till övervåningen och de kan jag säga är bra träning, och tungt , lite läskigt att en sån vardaglig sak som att gå 10 trappsteg känns som 5km löpning...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards