Alla inlägg den 15 november 2012

Av jennifer björk - 15 november 2012 15:49


  


Är nog lite snurrig vissa dagar har jag upptäckt, eller det kanske inte är så konstigt, för sover verkligen aldrig känns det som, i nättras var de jättejobbigt, men vid 7 var det iaf dax att gå upp, för jag skulle till sjukhuset klockan 9!?

Gjorde mig i ordnig och åt frukost, och ringde efter taxi, han som körde sa typ inget på hela vägen, sen när han släpper av mig vid sjukhuset frågar han om jag jobbar där ?! haha skum kille, jag ba naj ja är typ sjuk.....


  Så ser man ut nu.... Gillar mina kinder!! Haha Kortison!?


Inne på sjukhuset skulle jag anmäla mig, då hade jag ingen tid inbokad, men när ja ändån var så duktig och åkt dit så fixa dom till det väldigt smidigt och tog prover, ja kan inte hjälpa att dom inte boka in mig klokt, ska ju ta prover måndagar och torsdgar, de kan till och med jag hålla koll på :)


Sen skulle ja ta hissen från plan 5 som jag var på för att åka ner till 4, kliver in och trycker på 5 och hamnar på 7...

Bara att vända och gå in igen o åka ner till 4, o när ja kliver av där går ja helt åt fel håll o virra bort mig, men sprang på min sjukgymnast, så frågade och hon peka åt rätt håll men ja gick inte helt dit, så ja fick gå runt halva sjukhuset på utsidan istället för att komma till Taxin :)


Och han var ju ännu roligare, han fråga om han var på rätt väg?! jag ba ja är Gotlänning så jag litar på att du tar mig till Segeltorp du har ju en GPS jävlanöt :)


Och allt fortsätter gå framåt, piggare och starkare..

Bara dom jobbiga trängningarna, men om man typ dricker 3-4 liter om dagen = gå på toa var 5 min så skölja man ur kroppen, så de är typ vad jag gjort i dag...

Jag frågade i dag med om det verkligen inte finns någon hjälp, men de va som ja trodde...

Man blir inlagd och får vätskedropp och kateter, men då tycker ja att de känns bättre att dricka själv och gå på toa själv:)


Annars har jag inte varit ute så mycket i dag, men de gör inget, har fixat en massa inne , och så har vi hjälpt sophie att städa rummet, och så har jag suttit och målat lite :)

Och nu tänkte jag gå ner och börja med Ugnspannkakan :D


  



Skapa flashcards