Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Piggare än på länge :)

Av jennifer björk - 6 december 2012 17:58


Sovit bra ännu en natt.. :)


Vaknade halv 7, igår sa dom att ja skulle på röntgen halv 8 i dag så ja for upp vid halv 7 och gjorde mig klar, ringde på klockan vid 7 och undrade när dom skulle sätta nål, (skulle på shicktröntgen, då dom spruta in kontrast som är varmt, så de gör dom inte genom cvk slangarna)

men skulle på röntgen halv 9, så åt frukost först :)
Sen börja dom sticka mig.. ajj, o de gick inte bra, de kom in en narkosläkare tillslut, hon lyckades efter en stund.


Läkaren var här inne, och nu är de bokat, det blir GOTLAND i morgonkväll, Måns åker med båten upp nu :)
Men behöver fortfarande foscavir intravenöst några veckor till, så ska lära mig de själv och få med homepumps.

Ska bli spännande, lite coolt att göra de själv, kanske lite läskigt med :)


Men kommer inte träffa så jättemycket folk, för jag vill verkligen inte få någon bacill eller smitta nu innan jul.. :/

Är ju såå nedsatt,(som ett spädbarn)Har ju inga vaccin eller något som skyddar mig!!! :( Allt ska tas om och byggas upp!!
och det knäppa är ju att ingen vet ju vad eller om dom bär på något , för det smitta som mest innan det bryter ut.... Och jag kan inte riskera något just nu..:(


Så man får träffast utomhus

inga kramar

inte ta i hand med någon

handsprit och bra handhygien och munskydd.. yep, så får det bli!


Jättetråkigt,men jag gör det bara för mitt eget bästa, skulle jag få en sån där käftsmäll till så lär man ju knappt överleva, och jag kommer inte hinna bli frisk innan jul.. :(


Vet inte hur länge jag blir på ön, men vi tar en dag i taget, nästa fredag har dom bokat in återbesök här i Huddinge, sen bllir de väl ett återbesök veckan därpå..

Och går inte viruset ner så kommer jag behöva fler celler, och de kommer jag få av Josefine, hennes var tillräckliga att döda/sänka mitt virus :) Så de känns bra att dom har en plan B.


Röntgenbilderna på lungorna var helt klart mycket bättre än sist, och min kropp tar tillvara på blodet som är/varit där jättebra..

Och jag syreomsätter 100% utan syrgas nu :) Och pulsen har börjat lugna ner sig med, ett tag stack den i väg över 200 när jag bara tog några steg...


----


Denna eftermiddag har jag spenderat med Bästa Borre :)
Vi har varit ute på promenad, och suttit och fikat och snackat en jääkla masssa skit !


Nu väntar jag bara på att Måns ska komma :)

Och så ska jag lära mig koppla av och på medcin :)



 
 
Sara

Sara

6 december 2012 23:11

Yeay vad glad jag blir att läsa att du får kåks hem i morgon <3 förstår att det måste vara guld värt att få vara på hemmaplan och bland folk som du gillar allra mest!! Även skönt att höra att du mår bättre, sakta men säkert blir starkare. Hoppas miljön hemma ger sig extra styrka så att du piggnar till ännu snabbare!! Kramar

http://mammasara.wintland.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Presentation


När livet förändras!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards