Alla inlägg den 18 januari 2013

Av jennifer björk - 18 januari 2013 19:49

Igår blev det bestämt att jag ska få celler från min syster, helst hade dom nog vela ordna allt i dag, men hon är uppe i Åre och har det bra:)
Så på Tisdag morgon åker vi upp, kl 8 ska hon vara på blodcentralen sen tar det ca 4 timmar för henne att lämna blod, sen ska dom på labbet jobba och ränsa ut de starka cellerna så på tisdagkvällen får jag dom:)

Vi bor kvar på avdelnigen en natt och flyger hem onsdag morgon.

Nu under helgen skulle jag behandlas med medicin, så att viruset inte blir högre, men när jag kom ner på apoteket på sjukhuset fanns inte den medicinen hemma eller den fanns inte på något apotek, sprang in på avdelningen och kolla om dom hade några tabletter för jag behöver bara 8 st totalt dessa dagar men de fanns inga...

Dom ringde till läkarna på Huddinge och dom var benhårda med att ja ska behandla fram tills ja får cellerna men enda lösningen är att jag får de intravenöst nere på sjukhuset 1 gång om dagen, så fick första omgången nu i eftermiddag och ska dit halv 3 lördag och söndag och kl3 på måndag..

Först blev jag sur, men ganska fort ändrade jag mig, för som sagt så gör vi de här för mitt bästa:)
Så de blir lite sjukhus nu framöver, men bara 1timme i taget!

Annars känner jag mig pigg, vaknade halv 8 i morse utan klocka och bara for upp:)
åt frukost sen åkte jag till träkumla för att träffa Anna<3

Ikväll umgås jag med Danne och Lisette och vi har ätit mat och nu blir de soffhäng:)

Ovido - Quiz & Flashcards