Alla inlägg under juni 2013

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40


2012-06-11 kl.11.00

Då mitt liv förändrades!

Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!


Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer.

Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa..

Eftersom jag vill fortsätta leva var det bara att slutfölja det jag gett mig in på.


Dagar och nätter på sjukhus.

In och ut.

ta prover, få blod, få cellgifter, spy, må skit, gråta, vara ledsen, äta mediciner, ha ont, va sur..

men även så fanns de stunder då jag var glad och lycklig.

Jag har VÄRLDENS bästa familj och nära och kära...   

Fan utan er hade jag nog inte fixat det!!!!


Dagen med stor D, jag kommer aldrig aldrig glömma den......

Då ja blir tvungen att sätta mig ensam i en helikopter. Lämna min familj för att åka till huddinge helt jävla ensam.

Den eftermiddagen jag kom dit, och första människan som kom in på mitt rum och INTE hade koll på varför jag var där.

Jag skällde ut honom, inte bara en gång utan två gånger! Gubbjävel.


Det är så ofattbart, att jag på riktigt 1år senare är här och nu.

Frisk pigg och glad, solbränd, tagit årets första dopp i havet, jobbat 3 pass på maxi, kastat iväg perukerna.

helt okej bra kondition, ja va ska man klaga på!?! INGENTING.


Jag är så stolt, varje sekund... att man fixat det!!!


Jag minns att jag tänkte mycket när jag fick beskedet, men hade nog ingen aning om vad jag hade gett mig in på.....

Och ingen dag var den andra lik...


Men idag är jag STOLT STARK och NÖJD!


Nu bär jag den där väskan, den tunga..

Som jag fyllt på med erfarenheter och nya utmaningar varje dag!
Check.


Tack alla, och tack mig själv för att jag får LEVA!


  11 Juni 2012


  15 Juni 2012


  September 2012


  November 2012


  December 2012

  Mars 2013

  April 2013

  Juni 2013


  Juni 2013


  11 Juni 2013


  11 Juni 2013


    Juni 2013



   

" You never know how strong you are until being strong is the only choice you have"

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55


Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist....

Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det mesta, gvhn var bra den gjorde så jag blev 99,9% TYSK!!

Precis som vi ville!


Var uppe i Huddnge förra veckan, åkte upp ensam, redan på fredagen, eller jag och bilen!
Tog en hel helg med familjen i segeltorp!
Och den var jättelyckad. :)

Och även läkarbesöket var jättebra!

Vi kom fram till att jag ska börja jobba 25% nu :)

Alla mina prover visar bra, tar bara blodprover en gång i månaden!


Idag var det exakt 1år sen jag jobbade sist på Maxi,

Imorgon ä dett 1 år sedan jag blev inlag... Helt ovetande om vad jag hade att vänta mig.....

Men en sak vet jag nu.
INGENTING är omöjligt. När man bara har ETT val!!

STYRKA!


Imorgon kör jag igen. 9-12 ska jag jobba:)

Shit nästan nervös!


Ikväll har jag vart ute på en riktigt mysig barbacka tur med Emelie.

Och sedan även en promenad.


Nu ska jag hoppa i säng.


Hör av mig sbart igen !!!!!



  Jag och Hennessy!


  Håret växet fortfarande!


Presentation


När livet förändras!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards