Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

7 Månader

Av jennifer björk - 12 januari 2013 12:53

Nu var det ett tag sedan jag satte mig ner och bara skrev, skrev ut om allt vad jag känner tycker och tänker.

Månaderna går ganska fort, igår var det 7 månader sedan jag satte där i det där rummet med min mamma, måns och helen och hade precis fått veta att jag hade cancer.

Det har hänt mycket sedan dess, otroligt mycket..

Det har varit kämpigt så in i helvete, orättvist men lärorikt..

Resan är inte slut än, men jag ser slutet komma närnare och närmare....


Har haft en baklags vecka nu, legat i maginfluensa :/

Men även den är på väg bort, verkade som den höll i sig lite längre än vad den gör på friska människor, 5 dagar känns lite mycket..

Men börjar kunna äta lite nu och även få behålla endel....



Det där med provtagningar och allt vad som heter läkarvård osv sköts lite si sådär just nu..

Dom ifrån huddinge ringer aldrig och berättar något om provsvar eller nå:/

Men har försökt att ta tag i de, så nu har jag ganska bra kontakt med dom inne på hematologen på visby sen får dom ringa till huddinge med alla mina frågor:)


På måndag är det dax för en tripp över på andra sidan.

3 Månaderskontroll med benmärgsprov, vanliga prover och träffa läkare...


Annars springer dagarna på i ett ganska normalt tempo, är mest ute i Åminne, försöker träffa lite vänner och övriga familjemedlemmar, försöker även att motionera 1 timme om dagen och vila en hel del.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Skapa flashcards